Počet návštěv

208461
DnesDnes70
VčeraVčera111
Tento týdenTento týden336
Tento měsícTento měsíc1373
CelkemCelkem208461

pilatesPilates je cvičení, které vyvinul Joseph Hubertus Pilates před více než 100 lety. Ispiroval se ve starých kulturách. V dětství trpěl astmatem, křivicí a revmatickou horečkou. Byl však rozhodnut překonat tyto potíže a to ho vedlo ke studiu východních i západních forem cvičení včetně jógy, Zenu, životosprávy dle starých Řeků i Římanů. Snažil se sestavit cvičení v němž dochází k vědomé souhře těla a mysli, uvědomil si také velký význam zapojení správného dýchání.

Už ve čtyřicátých letech si cvičení Pilates získalo popularitu u profesionálních tanečníků a herců v New Yorku jako užitečné kompenzační cvičení. Dnes se zajímá o Pilates stále větší množství lidí, kteří jsou unaveni z atmosféry fitcenter či cvičebních studií zaměřených aerobik. K příznivcům Pilates se přidávají taky fyzioterapeuti a rehabilitační pracovníci a toto cvičení se rozšiřuje i v oblasti fitness po celém světě.

Tento cvičební systém vede k posílení a protažení svalů svalů celého těla a snaží se přitom využít vyvážené spolupráce těla a mysli.Cvičení rozvíjí koordinaci, sílu, rovnováhu, flexibilitu a dýchání. Propracovává zádové, břišní a hýžďové svalstvo svaly jako základ správného držení těla.Účelem je posílení centra - jádra těla tzv. “power house”. Celkově vypracovává dlouhé, štíhlé svaly. S důrazem na správné dýchání okysličuje svaly a podporuje cirkulaci krve. Pilates nevyčerpává, spíše dodává energii. Cvičení obnovuje celkovou vitalitu, člověk se má cítit osvěžený, tělo se stává silné a ohebné.

V září opět začínáme

Začínáme 18. 9. 2018 v 18:30 - 19:30, tedy každé úterý (mimo všech prázdnin) v tělocvičně Gymnázia Žďár nad Sázavou, Neumanova 2

Základy pilates

  • Dýchání - Soulad dechu a pohybu zlepšuje krevní oběh a odstraňuje nadbytečné svalové napětí
  • Důkladnost provedení - Kvalita je důležitější než kvantita
  • Zacentrování - Započetí a řízení pohybu vychází ze středu těla (Powerhouse)
  • Plynulý pohyb - Spolu s hlubokým dechem redukuje působení stresu a snižuje riziko zranění
  • Řízení pohybu - Plná kontrola nad prováděným pohybem je nezbytná
  • Soustředění - Uvědomujte si práci svého těla v každé fázi pohybu. Tělo a mysl úzce spolupracují

Pro koho je cvičení určeno

Pilates je pro mladé i staré, pro fyzicky aktivní i méně aktivní jedince. Cvičení se doporučuje jako pokračování rehabilitační léčby, asmatiskům.Cvičení je i vhodné pro ženy, které se chystají otěhotnět (významně zpevní břišní svalstvo), nebo pro již těhotné ženy, které si chtějí pevné svaly v břišní oblasti udržet i během těhotenství

  • pro sportovce
  • pro lidi s chronickou bolestí zad
  • pro lidi s nadváhou
  • pro lidi s opakovaným napěťovým zraněním
  • pro lidi trpící stresem
  • pro lidi se zájmem o prevenci osteoporózy, pro těhotné